15.5.2014 jsem navštívil 5. Affiliate konferenci pořádanou VivNETworks, konkrétně Robertem Studeným a Vladanem Hejnicem. Report však zveřejňuji až dnes, i když jsem ho měl z 90% hotový už v pátek, ale přimotala se mi do toho ještě 2. WordPress konference, kde jsem strávil náročný víkend, takže tak..
Thumbs up 😉 #affiliatekonference
— Tomáš Poner (@TomasPoner) May 16, 2014
Osobně navštěvuji affiliate konfrence po Evropě už pěkných pár let (dokonce jsem se s Robertem a Vladanem v únoru potkal na Affiliate konferenci v Londýně) a musím uznat, že opět odvedli skvělou práci. Konference se konala v kině Atlas Praha a jak se můžete přesvědčit sami, volba to byla úžasná. Skvěle uzpůsobené a dimenzované prostory, pohodlné sezení i prostorná kavárna, toto vše podtrhovalo zajímavý program.
Vladan Hejnic – Jak využít emailingovou databázi a zvýšit příjem z affiliate
Vladan se nadšeně věnuje emailingu ve firmě VIVMAIL. Dva dny zpět v tomto samém prostoru pořádal 2. E-mailing konferenci a o to byla jeho přednáška ještě peprnější.
Radil například, abyste si hned na začátku odpověděli, proč by vám cílová skupina emailový kontakt vůbec měla dát (co jí za ní nabídnete), co budete na tyto kontakty odesílat a také jak často. Určitě se nebojte domluvit s inzerentem na produktu či bonusu zdarma, což samozřejmě zvyšuje pravděpodobnost získání emailového kontaktu a jeho spokojenost v počátku komunikace. Samozřejmě byste měli i oddělovat aktivní a neaktivní kontakty v databázi (doba, po které oddělíte neaktivní kontakty je určitě relativní, Vladan zmínil 30 až 60 dní), jelikož neaktivní adresáti vám snižují skóre kvality a tím pádem doručitelnost. Po úspěšné reaktivaci byste prý také měli kontakt přesunout do jiného segmentu, kde znatelně omezíte rozesílky.
Ladislav Trpák, Radost bude!!
Ladislav Trpák, spolumajitel eshopu Zoot.cz, na mě zapůsobil svým přístupem velice pozitivně. Byl energický, sdílný a vyzařovalo z něj nadšení pro svou práci.
Zde je několik mých poznámek:
Ženy jsou sběračky, muži lovci, na webu se chovají dost odlišně
Žena nechce čekat
Na ženy funguje vše
S menšími značkami lepší domluva
Zoot má tým pěti nakupujících cestujících po celém světě
Ptát se na názor funguje
Také se mi líbila definice, že značky jsou vlastně příběhy, které si každý nosí ve své hlavě. Eshopům se sice nevěnuji, ale přednáška mě určitě oslovila.
Jan Kvasnička, Jak dopadlo uživatelské testování eshopu pilulka.cz
Honza na Affiliate konferenci přednášel myslím už potřetí, na té minulé například o Zvyšování konverzního poměru v praxi II. Spolu se známe dlouho a hodně jeho přednášek jsem viděl, proto jsem si zašel přeparkovat auto, jelikož jsem stál velice nešťastně.
Příliš mnoho položek navíc špatně realizovaných v menu snižuje míru konverze, říká @Jan_Kvasnicka na #affiliatekonference
— Pavel Cody Ungr (@PavelUngr) May 15, 2014
Tomáš Jagoda, Jak vypadá úspěšný Affiliate projekt
Tomáš Jagoda je Czech and Slovak Market Manager ve společnosti International Coupons Spolka z o.o. Jeho přednášky jsem viděl pouze druhou polovinu, ale neslyšel jsem na ní zrovna moc pozitivní ohlasy. Tomáš by měl podle mě také více zamakat na svém vystupování a prezentaci.
Petr Baloun, Jak nastavit affiliate program od začátku na maximum
Petr je TOP affilem přes módu a velice bystrým člověkem. Ve své přednášce uvedl obrovskou spoustu skvělých tipů pro ty, kteří se chystají spustit svůj affiliate program pro retail.
Touto cestou si před nedávnem sám prošel, proto byly všechny tipy podloženy důležitou praxí. Také se mi velice líbilo jejich custom řešení bannerového systému, který umožňuje affilákům připravovat a následně servírovat bannery až ve 36 velikostech, měnit barvy, texty, CTA a podobně.
Pavel Ungr, Jak vypadá stránka, kterou uživatelé a vyhledávače milují
Pavel je kapacita, o tom není pochyb, dokonce mám pocit, že svou přednáškou už snad ani nemůže zklamat 🙂 . Zazněla spousta hodnotných rad z nadhledu profesionála, například jak správně optimalizovat vstupní stránku, čemu se vyhnout a jak správně pracovat s obsahem a strukturovanými daty tak, abyste jen prostými úpravami stránky byli pro vyhledávače i návštěvníky zajímavější než konkurence.
Jen bych vypíchl problém, na který jsem se ho při jeho prezentaci zeptal, kde jde o vlastní zadávání meta-description u stránek, kde je více subnadpisů. Podle mě i několika málo praktických zjištění affiláků je v tomto případě zadání meta-description stránek „natvrdo“ ne moc vhodné, jelikož Google si již dokáže do SERPu vložit relevantnější odpověď na zadání vyhledávací fráze, například z pod některého z podnadpisů, tedy z odstavců, který se uvedenému hledání věnuje hlouběji.
Petr Staněk, Affiliate program v telco segmentu
Petr Staněk byl zde za projekt Gorila mobil, za kterým stojí Unimex Group a O2. Tarify Gorila mobil jsou zacíleny hlavně na data a jejich cílovka je myslím 15 až 25 let. Z tohoto důvodu se jedná například o jediného operátora, který umožňuje zřídit smlouvu už od 15 let.
Petr je velice cílevědomý a pekelně chytrý podnikatel, otevřený všem novým věcem a názorům. Určitě si nemyslí, že všechno ví nejlíp, a musí s ním být radost spolupracovat.
Představil zde jejich affiliate program, který zatím nenabízí moc štědré provize, co se výše týče (50,- a 90,- za dobití kreditu ve výši 200Kč), ale jak řekl, je určitě připraven affiliate komunitě naslouchat. K jejich dobru se kromě spousty dalších věcí musí přičíst i to, že naprosto zdarma odesílají SIM kartu na adresu uvedenou zájemcem v kontaktním formuláři a aktivaci i následné dobití podporují následnou akviziční kampaní. Tudíž vám pro získání vaší provize (a sobě spokojeného zákazníka samozřejmě) hodně pomáhají.
Petra Větrovská, Jak zvýšit výkon PPC kampaní
Petra mě baví ;-). Osobně PPC nedělám, tudíž nemohu posoudit praktický přínos přednášky, ale od člověka, který se PPC kampaním věnuje prakticky tak dlouho, jako ona, zazní i spousta mně uchopitelných marketingových skvostů. Jedním z nich je i „Jednorožec“, tedy naprosto skvěle fungující konkrétní PPC reklama, která má až 6x větší CTR a zpravidla se k ní dostanete jednou ze 100 pokusů.
You Need To Test 100 Ads To Find 1 Unicorn
Jan Tichý, Google Analytics, pokročilé funkce
Honza mě baví taky :-D. Kdo ho znáte, víte, že je to kromě úžasné hlavy na Analytics i skvělý a pohodový člověk. Poradil nám trackovat odchozí odkazy pomocí eventů (WordPress affiláci můžou použít postup popsaný v závěru mé WordCamp přednášky WordPress a affiliate), vysvětlil různé typy atribučních modelů v affiliate, i proč jsou data z affiliate programu i analytics rozdílná. Bohužel nám už však neporadil to nejdůležitěší, tedy jak jednoduše dostat data z affiliate programů třetích stran do Analytics, což ale určitě není tím, že by nám to poradit nechtěl či neuměl, ale jednoduše proto, že na to GA nejsou stavěné.
sFinance.cz
Na závěr proběhla rychlá prezentace člověka ze Seznamu (jméno mi bohužel utelko), který nám představil jejich nový affiliate program na sFinance. Podle všeho se jedná o opravdu zajímavou novinku a ani jejich kampaně nevypadaly vůbec zle.
Afterparty
Po skončení hlavního programu se konala v kavárně kina Atlas afterparty, kterou sponzorovalo VivNETworks, a kde jsme měli skvělou možnost si neformálně poklábosit s ostatními účastníky.
Po zavírací době kina Atlas jsme se přesunili do McDonalds na burgry a zašli zpět, do baru sousedícího s kinem, na pár posledních affiliate piv.
Konferenci jsem si skvěle užil, viděl se se spoustou kamarádů i poznal hromadu nových lidí. Co víc si přát, příště sem určitě opět zavítám 😉
Napsali o 5. Affiliate konferenci:
Vojtěch Brázda – Poznámky z 5. affiliate konference
Michal Kurečka – Report z 5.#affiliatekonference
František Szabo – 5. affiliate konference z pohledu dvou účastníků
Super report Tome 😉
Petr Baloun nedávno napsal…Report z druhé Emailing konference
Super přednáška Petře. 🙂
Pingback: Poznámky z 5. affiliate konference | Vojtěch Brázda
Pěkný report Tome. Já jsem dal svůj s několika věcmi co mě zaujaly na http://www.tvorba-internetovych-stranek.cz/blog-reader/items/affiliate-konference-tipy-a-rady.php