Podělím se s vámi o krátký příběh, který by neměl zůstat nekomentován. Všichni víte, že rád navštěvuji srazy online podnikatelů. 7.9.2012 jsem na jednom z NET srazů potkal online podnikatele Marka Váňu z Olomouce. Marek mi nezávazně nabídl ukázku jedné aplikace, kterou vyvíjí, a kterou už roky sháním.
Skvělé, řekl jsem si, ty srazy jsou fakt pecka a lidi na nich opravdu třída!
9.10.2012 jsem se Markovi na Facebooku připomněl, protože zapomenout může každý. Nic
17.10.2012 jsem se připomněl znovu. Vyměnili jsme si pár zpráv, Marek Váňa odepsal, že je na dovolené a že to pošle pozítří. Nic
8.11.2012 jsem se opět připomněl. Nic
4.6.2013 se Marek Váňa ozval sám, jestli o to ještě stojím. Odpověděl jsem (sice později, protože jsem to léto moc nepracoval), že ano. Marek obratem odpověděl (vyměnili jsme si pár zpráv), že teď nemá čas, ale příští týden to pošle. Nic
3.11.2013 jsem se opět ozval, nic..
9.11.2013 opět. Nic
Před pár dny jsem ho znovu oslovil a později v ostřejší konverzaci poslal do oněch míst, kam si podle mě zaslouží každý, kdo neplní svá slova. Marek se vymlouval, že mi psal, kam má screeny poslat, ale historie konverzace mluví za vše – lhal. Ani to, že komunikace probíhala na Facebooku (jiný kontakt jsem na něho neměl), nebyl podle mě problém, protože když už odepsal, odepsal vždy do jednoho dne. Následně si mě vymazal z přátel.
Samozřejmě – můžete namítnout, že se mi sám nabídl, že je to jeho aplikace, ale to je asi tak všechno. Slovo je slovo a slib je slib. Stačilo napsat – promiň, rozmyslel jsem si to.
Pokud bude srazy navštěvovat více takových lidí, jsme v háji a ani na ně nemusíme jezdit. Nemělo by to prostě smysl. Podle mě je důležité si tyto zkušenosti navzájem sdělovat, abychom věděli, na koho si dát pozor. Lidé vás posuzují podle slov a ještě více podle činů. Dávejte si na svá slova pozor, a když už něco slíbíte, udělejte to. Když ne napoprvé (zapomenout může každý), alespoň napodruhé.
Pokud máte problémy s plněním svých slibů, na srazy online podnikatelů nejezděte. Jedině tak budou srazy ještě lepší a nikdo o vás nebude muset psát smutné příběhy.
Mám s Markem hodně podobnou zkušenost.
frances nedávno napsal…3. díl tvorby finančního lead gen webu – doplňení obsahu, zapojení uživatele, indexace, mikroformáty, onpage faktory
Nic. 🙂
Článek je online 3 dny a už se mi začínají ozývat další podvedení :-/
Článek je sice starší, ale já jsem učinil tuto zkušenost s Markem Váňou právě nyní.